שבת קודש שבת קודש

לקישורים נוספים...
תוכן שלי
העלון השבועי חוט של חסד עלון פרשת יתרו
העלון השבועי חוט של חסד<5812210@gmail.com>
נושא: עלון פרשת יתרו

 

רוחמה הביאה לי כל ישועות טובות

מצורף בזאת עלון  מס` 157 לפרשת יתרו

של מוסדות "חוט של חסד"

לאחר בקשות רבות של קוראי העלון למדור: "שואל ומשיב" - שאלות לראש הישיבה, השבנו את המדור בס"ד.
אם גם אתם מעוניינים לשלוח שאלות מעניינות לראש הישיבה שיעניינו גם את שאר הקוראים שלחו לנו שאלות ובעז"ה נעבירם לראש הישיבה ונדון על כך בעלון.

 

אנו מאחלים לכם קריאה מהנה ומועילה, ושבת שלום ומבורך.

המערכת

אתם מוזמנים לחוות דעתכם על העלון במייל: 5812210@gmail.com

או באתרינו ברסלב ישראל www.breslev.co.il

אתר עם נשמה "ברסלב ישראל"

 

כ"כ ניתן לצפות ולהוריד עלונים קודמים באתרינו בקישור הבא http://www.breslev.co.il

 

במקרה של אי פתיחה אוטומטית יש לשמור את הקובץ

או בסיום הפתיחה לבחור בתוכנת אקרובט כתוכנת היעד לפתיחת

על מנת לצפות בעלונים צריך להשתמש בתוכנה Adobe Reader כדי להוריד אותה לחץ/י על הקישור הבא

http://www.bereslv.1800550.co.il/AdbeRdr.exe

 

 

בכבוד רב

מערכת עלון חוט של חסד.

טל:025812210

פקס: 0577961645

www.breslev.co.il


-
בכבוד רב
מערכת עלון חוט של חסד
טל` 02-5812210
כתובתינו באינטרנט
www.breslev.co.il

מפניני הרב - קריעת ים סוף אישית
מפניני הרב - קריעת ים סוף אישית

בס"ד בזרה"ק

 

ספר שמות זה הספר הגאולה של עם ישראל.

הקדמה – שיש לקחת אותה לתשומת הלב לכל החיים, צריך ללמוד חומש, חמישה חומשי תורה כספרי הוראה על עצמך, אם נלמד את זה כספר היסטוריה כאירועים שהיו פעם, לא יצאנו בכלל ידי חובתנו, נהפוך הוא. חומש לא לומדים כדי לדעת ולהבין מה היה פעם כדוגמת ספר היסטוריה אלא לעשות השלכה על עצמי, מה שהשם רוצה ממני, מה אני יכול ללמוד מזה. מדובר לא רק בחומש, אלא בכל התורה, בגמרא, בנביאים ואנו צריכים ללמוד אותם כדי להשליך על עצמנו. תורה מלשון הוראה – ללמוד על עצמנו.

 

התורה הקדושה מספרת לנו איך משה רבנו ממש מנהיג את עם ישראל ואז נהיה להם קשה. משה רבנו שואל את הקדוש ברוך הוא "למה הריעותה לעם הזה?" מאז שבאתי אל פרעה  להם נהיה להם יותר קשה, יותר צרות, יותר ייסורים, כפשוטו נהיה יותר גרוע.

בהמשך הפרשה כתוב, "וידבר אלוקים אל משה, ויאמר אני השם"  - המשפט אומר דרשני.

ר` נתן מברסלב כותב שפה הקדוש ברוך הוא הוכיח את ע"י. ויאמר לו אני י.ק.ו.ק המורה על מידת הרחמים. אתה אומר לי שנאי עושה רע לע"י ואני כולי רחמים. גם הייסורים הללו שנהיה יותר קשה, זה הרחמים שלי.

 

לכ"א יש שאלות על השם, למה מתעכב הזיווג שלי, למה לא הולך לי, למה אין לי ילדים, מה עשיתי רע, נהיה לי קשה. כפי שלמשה רבנו הייתה שאלה, כך לכ"א על עצמו לפי הבחינה שלו.

אם אדם לא חי באמונה שלמה יש לו שאלות על השם יתברך.

כל פעם שהאדם עצוב (מיואש,מדוכא וכן הלאה) זו שאלה מאוד גדולה על השם.

הרי מה פשר המילה אדם בעצבות? לא טוב לו.

אם כן, מה לא טוב לך? הכל הרי ברצון השם.

אדם ששמח מקבל את הכל באהבה ומבין שהכל מאיתו יתברך.

 

רבי נחמן מברסלב כותב שהשם יתברך ברא את העולם כדי לגלות את רחמנותו יתברך. בורא עולם לא צריך אף אחד אלא כדי לרחם עלינו. אם לא הייתה בריאת עולם על מי היה מרחם?

כל נברא צריך לומר לעצמו אם התכלית שבורא עולם ברא אותי כדי לרחם עליי אז הכל טוב. סימן שכל מה שעובר עלי זה רחמים. רע זה כפירה של האדם. אין רע בעולם. אתה מאשים את עצמך, את האדם האחר.

לעומת זאת, אם תאמין שככה השם רוצה והכל לטובה, אז אינך יכול לומר אני מאמין אבל זה רע.

 

אמונה אומרת שהכל בהשגחה פרטית והכל, כל מה שהשם עושה, טוב עושה.

דבר שמקרב אותך אל בורא עולם זה רע או טוב? אם תסתכל במשקפי האמונה, וודאי זה טוב לכן אין רע.

למה אתה חושב שזה רע? מפני שאתה לא רוצה להתקרב לשם, אלא פה ושם. וזה לא תכלית החיים שלך. יש לך עניין לחיות בעולם הזה טוב, וגם להאמין בשם, אבל גם העולם הזה.

דע, שכל דבר שיעבור עליך יקרב אותך לשם.

 

כמה אנחנו צריכים להתבייש אם דוד מלך ישראל, שהרמב"ם מעיד עליו שכל התורה עברה דרכו והוא היה עובד את השם ולמה לא זכה... הכיר את שמואל הנביא, אביו ישי, שלעולם לא חטא ונגזר עליו מיתה כי היה צריך למות, אבל מעולם לא חטא.

דוד המלך אומר, "הדריכני דרכך, רחם עליי, הודיעני, הייתי כשה אובד, למדני, רחם עליי." בגלל שאדם לא מכניע את עצמו וטיפת ענווה, היה אומר לבורא עולם תודה רבה, תקרב אותי אליך שאלך בדרך האמת, אני לא ידוע איפה אני עומד, מה דרגתי, מה מקומי, ואתה הכל גלוי לפניך, מתחנן אלייך תקרב אותי – כך אדם צריך להתפלל יום יום ויראה ניסים ונפלאות.

לעומת אדם שהולך עם גאווה וחושב שיודע הכל...

תבקש מהשם בתפילה אישית, במילים שלך, בשפה שלך, שידריך אותך מפה והלאה מה לעשות, דבר עם השם הוא רואה את כל המפה, הכל גלוי וידוע לפניו, איפה אתה עומד ולאן אתה הולך.

זוהי נקודה ראשונה – אמונה.

השם הוא הישועה והוא הכתבות היחידה

מדבר עם השם = מאמין בשם.

לא מדבר בשם = לא מאמין.

 

בספר "בגן האמונה" מובהר שצריך לחיות לפי שלושת כליי האמונה:

1. ככה השם רוצה

2. הכל לטובה

3. לחפש מה השם רוצה ממני

יש לחיות לפני שלושת כללי האמונה הבסיסיים לאורך כל הדרך ובכל מצב שהוא.

 

אחד המודדים כדי לדעת מהי האמונה שלך, זה התפילה. כי אדם שמאמין מדבר עם השם בלי סוף עד שנפתרת הבעיה. אדם שיש לו אמונה לא עוזב את השם.

כאשר האדם חי את האמת שהוא אפס, "אפס זולתו", "אין עוד מלבדו", יתברך שמו. אין כלום חוץ מהשם. "שמע ישראל השם אלוקינו, השם אחד".

כולנו אפסים. כשאנחנו אפס מחוברים לאחד, לקדוש ברוך הוא, אנחנו הכל.

כי אשפר להצליח אך ורק עם השם ולעשות הכל איתו. בלי השם אנחנו כלום. לא יכולים להצליח ולא לעשות כלום.

כאשר חשובים שניתן להסתדר לבד, שהם עוזב אותנו ואנחנו מיד נופלים.

לעומת זאת, כשאנחנו מחוברים אל השם יתברך אנחנו כל יכול, כי השם איתנו. בלי השם כפשיטה, שאל ילך לך כלום בחיים.

 

החיים בעולם הזה מתוקים כאשר חיים באמונה אמיתית, כאשר רוצים נושמים וחיים את השם, הולכים עם השם.

שוב, המודד העיקרי לאמונה – זו התפילה. תפילה במילים שלך, בשפה שלך אל בורא עולם.

אתה מאמין תדבר עם השם במילים שלך, בשפה שלך וכך תוכל לפתור את כל הבעיות שלך.

לכן, עיקר היצר הרע של האדם שמסית אותו לא לדבר עם השם. שכל הזמן מחליש את האדם לא להתפלל מספיק.

דעו לכם, שאמונה ותפילה זה דבר אחד.

אפשר לחיות חיים טובים בכך שתדבר עם בורא עולם ולהרבות בתפילה, לדבר עם השם בפשטות, במילים שלך, איך אני יכול לפתור את הבעיה, מה עליי לעשות וכן הלאה.

שוש המלך שחי כ"כ את אפסיותו ביקש מבורא עולם אפילו שיפתח לו את השפתיים...

ואם אדם היה מרגיש וחי את אפסיותו, היה מרבה בתפילה. "ריבנו של עולם, רחם עליי, עזור לי בזיווג, בפרנסה, בחינוך ילדים, בעבודה על המידות... ברור שאין ייסורים ללא עוון, אני עושה התחלה חדשה, הרי אתה כל יכול ושום דבר אינו תלוי בי, איני יכול לעשות כלום. חטאתי, עוויתי, פשעתי, אני רוצה לעשות התחלה חדשה, תתקן לי ותפתח לי פתח ואם משהו לא הולך לי זה וודאי מגיע לי, בראת אותי כדי לרחם עליי, תרחם עליי ותעשה עימי חסד.... יצר הרע מנסה להסית אותי ולבלבל אותי שלא אתפלל ולא אדבר איתך בורא עולם..."

העיקר שאנחנו צריכים להיות דבוקים, קרובים לשם. חיים את מציאות השם.

 

בפרשת השבוע, עם ישראל עמדו מול הים ומאחוריהם באים המצרים (עם ישראל התחלקו ל3 כיתות) ונמצאו במבחן הכי קשה בעולם. מקדימה ים ומאחורה מצרים עם טנקים.

"קשה מזונותיו (זיווגו)  כקריעת ים סוף.." קיימים מספר ניסיונות שמקבלים לים סוף, כמו למשל, מזונות, זיווג.

וזה המצב שאדם עומד בו לפעמים ממש בחיי היום יום. שאין מנוס, והמצב קשה מאוד. אתה עומד מול הים.. אבל תזכור תמיד, שהשם הוא כל יכול, קרע את הים! וזה הנקודה שאדם לא מאמין שהשם כל יכול, להזיז את השמש, הירח ולקרוע את הים, בורא עולם הוא שליט על כל העולם! ברא את הכל. ופה המבחן של האמונה.

בפרנסה, מאין יבוא עזרי? אין כלום, לא יודע מה לעשות, ואין לי שום כיוון. השם יכול לעזור לך לקרוע לך את הים. (שוב, זכרו ספר תורה אינו ספר סיפורים, אלא מלמד על עצמנו באופן אישי ועל האמונה שלנו).

               

יקרע לי את הים = קריעת ים סוף כמשל על החיים שלך, בקשיים שלך, בבעיות ובייסורים שלך.

כאשר אדם בקושי רואה כיון, אין שום עזרה, אין שום מפלא, ויש אפילו סכנה, מה יקרה ומה יהיה, פה, עכשיו, מכאן תתחיל להתחזק באמונה, תקרע את ים סוף – תזעק אל השם יתברך, תגיד תודה על המצב ותתפלל לשם.

בורא עולם מודה לך ששמת אותי במצב שאין לי שום עיצה ושום כתובת רק לפנות אליך, ויודע שאין לי איך להסתדר ואין לי שום עיצה, והאמת שבכל מצב אין שום עיצה מלבד השם יתברך. מי חי באמונה כך יודע.

(זה שאדם חושב שיש לו עיצה זה כבר כפירה, כוחי ועוצם ידי, אי אפשר להסתדר בלי השם. הרי מי שם לך את המחשבה בראש?? מה יש לך בלי השם? אתה נושם בלי השם? חי בלי השם? אתה יכול להזיז את היד בלי השם?) באמת אין שום עיצה ותבונה רק להתפלל לשם. לא להתבלבל בכוחי ועוצם ידי ואפילו בדבר הקטן ביותר. הכל מהשם.

צריך שהתפילה תצא מעומק הלב..

שוב, תזכרו, השם שם אותי במצב הזה, הכל לטובה, השם רוצה שאזעק אליו, אדבר איתו במילים שלי,שאפנה אליו..

בנוסף, תזכרו שיש לקחת את הכללים הללו גם ובעיקר בדברים הקטנים.

דבר עם בורא עולם, עם בעל הבית, אמונה צריך ללמוד הרבה, לימוד ואימון בלי סוף.

"העיקר הוא האמונה". אי אפשר להבין כמה צריך לחזק את עצמנו באמונה.

 

צריך להתחזק שהשם הוא כל יכול. בכל יציאת מצרים השם הראה שאין דבר שלא עשה, דברים כנגע/מעל הטבע. כל התורה לזכר יציאת מצרים, כי זה דבר שכולנו ראינו עין בעין שהשם בוא בורא עולם.

כל הפרשיות שנכתבו כולם ראו, הבאר של מרים, שבעת ענני הכבוד, קריעת ים  סוף, המן, מתן תורה – מספר שמות עם שיראל ראו איך זה נכתב (למעט ספר בראשית שאותו קיבלנו). קבלנו חמישה חומשי תורה, ומספר שמות ראינו את הכל.

אפילו קידוש לשבת זה זכר ליציאת מצרים. ראינו עין בעין, כל העניין של המן, שהקדוש ברוך הוא שלח לנו לחם מן השמיים.

 

ונחזור להתחלה, למה בורא עולם בחר במשה רבנו, שיהיה משה רבנו? מה הנקודה שהייתה למשה רבנו ושלא הייתה לאף אחד מעם ישראל? בחומש, "ויאר בסיבלותם." אהב וחי בשביל עם ישראל. זוהי הנקודה המיוחדת שהייתה למשה. משה רבנו היה יוצא לעם ישראל ובוכה בדמעות, "מי ייתן מותי תחתכם.." חובש להם את הפצעים, ומנקה להם את העיניים, עוזר להם בסיבלותם (לכן הקדוש ברוך הוא החזיר לו מידה כנגד מידה, עד 120 משה היה בריא, לא נס לחו ולא כהתה עינו, והשם יתברך בכבודו ובעצמו קבר אותו).

כתוב במדרש, שמשה רבנו עזב את כל התחתונים והעליונים ורק מרחם על עם ישראל ולא היה איכפת לו כלל מעצמו.
 
עלון פרשת בא העלון השבועי חוט של חסד

העלון השבועי חוט של חסד<5812210@gmail.com>
נושא: עלון פרשת בא

בס"ד  רוחמה שלחה לי המון תודות לך כל ישועות טובות אוהבת אותך

לכל קוראי העלון היקרים שיחיו'

 

שלום וברכה וכל טוב !

 

כמידי שבוע זוכים עשרות אלפי אנשם לקבל את העלון בדפוס ובדוא"ל. להנות ממגוון מדוריו.

לקרוא ולהתחזק. וב"ה העלון מחייה נפשות רבות בזכות עצויו הנפלאות של ראש הישיבה הרב שלום ארוש שליט"א ותלמידיו.

וכנגד זה, ידוע כי רבות הן ההוצאות בגין הדפסת והפצת העלון, אשר אין ידנו משגת הוצאות .

ע"כ אנו פונים בפניה נרגשת לכל מי שזוכה להינות מעלון זה, להיות שותף עימנו בתרומה בכל דרך שהיא. בהו"ק אשראי או כל דרך אחרת.

וזכות המצווה תגן בעדכם ובעד בני ביתכם. ותזכו להיות שותפיםן עימנו במפעל הקדוש בכלל ובהפצת העלון וקרוב עמ"י לאבינו שבשמים בפרט.

לתרומות וברורים

ניתן ליצור קשר: 052-3372280

02-5812210

 

למוסד סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

 

בברכת התורה

הנהלת עלון חוט של חסד

בראשות הרב שלום ארוש שליט"א


מצורף בזאת עלון  מס' 155 לפרשת בא

של מוסדות "חוט של חסד"


אנו מאחלים לכם קריאה מהנה ומועילה, ושבת שלום ומבורך

המערכת


אתם מוזמנים לחוות דעתכם על העלון במייל: alonchut@gmail.com

או באתרינו ברסלב ישראל www.breslev.co.il

אתר עם נשמה "ברסלב ישראל"

 

במקרה של אי פתיחה אוטומטית יש לשמור את הקובץ

או בסיום הפתיחה לבחור בתוכנת אקרובט כתוכנת היעד לפתיחת

על מנת לצפות בעלונים צריך להשתמש בתוכנה Adobe Reader כדי להוריד אותה לחץ/י על הקישור הבא

http://www.bereslv.1800550.co.il/AdbeRdr.exe

 

 

בכבוד רב

מערכת עלון חוט של חסד.

טל:025812210

פקס: 0577961645

www.breslev.co.il

 

8 כללים לשעה הרב שלום ארוש שליטא-שווה לקר
ללא כללים אלה אדם עלול
להתרחק מהשם יתברך דווקא
בגלל הרצון שלו לחזור בתשובה,
כי ברגע שהוא מסתכל על עצמו
ועל חסרונותיו, הוא נופל למרה
שחורה...


בשדי יער – פרק 61

למדנו את נושא תיקון משפטו של האדם וכעת אנו מגיעים לשמונה כללים חשובים שבהם כלול כל תיקון המשפט:

כלל 1 – שמחה: השם רוצה בתשובה! לא בעצבות. לפני הכל על האדם לברר תמיד לעצמו – מה השם רוצה? שאתייאש, או שאתחזק ואהיה בשמחה? התשובה, כמובן, ברורה.

כלל 2 - וידוי דברים: על פי דברי הרמב"ם, יש לעשות תשובה על החטאים. כלומר: וידוי, חרטה, סליחה וקבלה לעתיד – לא לחטוא להבא. אולם, מכיוון שאדם יודע שעדיין אין בכוחו לא לחטוא, כיצד יקבל על עצמו לא לחטוא? התשובה נמצאת בכלל הבא:

כלל 3 – השם צדיק וישר: רבי נתן מלמד אותנו (ליקוטי הלכות) שהשם בודאי צדיק וישר והוא לא דורש מהאדם דבר שהוא לא מסוגל לעשות, לכן הוא לא נותן ניסיון שהוא מעל לכוחותיו של האדם. כלומר, אדם לא מקבל ניסיון בחיים שאין בכוחו לעמוד בו ולתקנו. לכן צריך כל אדם ללמוד על הנושא בו נכשל ויתפלל עליו, כך יזכה לעמוד בניסיון. וזוהי קבלתו – אדם מקבל על עצמו ללמוד על אותו עניין/נקודה בהם הוא עדיין נכשל, להתפלל עליהם ולקיים את מה שלמד. זה גם מוביל אותו לכלל הבא:

כלל 4 – לימוד: על האדם לקבוע לעצמו זמן בכל יום ללמוד על הנושא אותו צריך לתקן – מספרים, שמיעת דיסקים וכדומה, ללמוד היטב ולשנן את לימודו. וכדי שיהיה לו קל ומסודר להתמקד בנושא המצריך תיקון, העצה היא לחלק את הלימוד למספר נקודות, כגון לסדר בנפרד את כל מה שנאמר בגנות אותה מידה רעה, וכנגד זה את כל מה שנאמר בשבח המתגבר עליה. כך יסכם את כל העצות שיש כדי שיוכל לתקנה. לצורך העניין יש להצטייד במחברת ולכתוב בה את הדברים. כללו של דבר, העבודה על כל נושא צריכה להיות מעמיקה ולהכיר אותו על בוריו.

כלל 5 – ישוב הדעת: על האדם לישב את דעתו עד שהאמת תהיה ברורה לו כשמש, ויהיה לו שכל מיושב חזק ותקיף שכך היא האמת תמיד – גם במקרה כזה וגם במקרה אחר, ורק אז יוכל להשיב את השכל החזק והברור לליבו. כדי להשיב את השכל אל הלב יש ללמוד את הכלל הבא:

כלל 6 – תפילה: בעזרת התפילה אפשר לפעול הכל! לכן יש לקבוע זמן ולהתפלל יום יום על אותו דבר. וחשוב מאוד לזכור – שצריך להאמין! שבריבוי התפילות אפשר לתקן כל דבר ולהתגבר על הכל. בתפילה עצמה, יש לפרט את כל החומר הנלמד, כדי שהתפילה תהיה מגוונת ומלאה בתוכן. יש לדעת מראש שצריך להרבות בתפילה זמן רב ולא לצפות לתוצאות תיכף ומיד. לאחר שאדם מקיים שלב זה הוא לא פעם עלול להרגיש שמגיע לו, לכן יש להיעזר בכלל הבא:

כלל 7 – ענווה: כל אדם צריך לדעת בצורה ברורה – לא מגיע לי כלום! השם יתברך לא חייב לי כלום! כבר מהתפילה הראשונה ועד לתפילה האחרונה יש לבקש ברחמים ובתחנונים מתנת חינם בלבד! כך לא תקצר רוחו ולא ידחק את השעה, כמובן שגם לא יתייאש מהתפילה ויוכל להאריך בתפילות כמה שצריך, גם אם זה ייקח זמן רב, עד שיתקן את הכל.

כלל 8 – תודה והודאה: כדי שאדם יצליח להרבות בתפילה ולהאריך בה, עליו להודות על עצם העובדה שהוא זוכה ללמוד ולהתפלל על כל דבר. ובנוסף, ייתן דעתו ויתבונן על כל נקודה, גם הקטנה ביותר, שהתקדם בה ויודה עליה. כך תהיה לו התחזקות גדולה והערכה לעבודה שהוא עושה. יש להודות גם על מה שלא השיג עדיין ועל מה שנראה לו רחוק ממנו ואולי גם לא התקדם בו, כי גם זה לטובתו. זה יכול להיות המצב הטוב ביותר בשבילו, לפי הכלים שיש לו לעת עתה. לכן חשוב מאוד לדעת שאין דבר טוב יותר שממתיק את הדינים מההודאה לבורא עולם. והבורא, כאשר רואה אדם שמעריך את העבודה שהוא מזכה אותו – לימוד, תפילה, הערכה על כל התקדמות, שהוא מאמין שגם ריחוקו הוא לטובה - אז הוא נותן לו כוח להמשיך הלאה. למעשה, ההודאה היא הביטוי לכך שאדם מאמין בהשגחה פרטית ומרגיש שהכל מתנת חינם. אם לא מודה, סימן הוא שהוא לא באמת מאמין ומרגיש כך.

שלב ההודאה הוא גם האחרון וגם הראשון. מעין מעגל. כי בפועל, כאשר אדם כבר נמצא בתוך העבודה עליו להקדים תמיד את שלב ההודאה לכל דבר.

כאשר אדם מתקרב להשם ומתחיל לחזור בתשובה עליו ללמוד היטב את שמונת הכללים הנ"ל. ולא רק, אלא להתפלל עליהם כדי לזכות לקיימם. ללא כללים אלה הוא עלול להתרחק מהשם יתברך דווקא בגלל הרצון שלו לחזור בתשובה. הסיבה לכך היא, משום שברגע שאדם מתחיל ללמוד מהי האמת וכיצד צריכים להיות מעשיו ומידותיו, הוא מסתכל על עצמו ורואה שיש לו חסרונות רבים, ובפרט תאווה או מידה רעה מסוימת שהיא חזקה מאוד אצלו. וכאשר אינו יודע לשפוט את עצמו על פי "תיקון המשפט" הוא נופל מזה לייאוש. מדוע? משום שהבין על פי שכלו ש'תשובה' היא האשמה ורדיפה עצמית, ליפול למרה שחורה, ואז נכנסות בו מחשבות שהוא לעולם לא ישתנה.

כמובן שאלה הן מחשבות שהיצר הרע 'מזרים' לו, אך על ידי כללי תיקון המשפט הוא יודע שאותו חסרון הוא בהשגחה פרטית מדויקת, וזו השליחות שלו בגלגול זה לתקן. וכל זמן שיש לו עיכוב בהתקדמותו הרוחנית, עליו לדעת שזה לטובתו! עד שיבנה כלים בעזרת התפילה והעבודה, כי אז בודאי יזכה לתקן הכל. למשל, אדם שסובל ממידת הכעס ורוצה לצאת ממנה, אבל רואה שהוא לא מצליח, עליו לפעול על פי שמונת הכללים שצוינו לעיל ועל פי מה שלמד על מידה זו – הדברים שנאמרו בגנותה והדברים שנאמרו על המתגבר עליה, הבנה שזהו ניסיון משמים ויש לו את היכולת להתמודד איתו, וכן הלאה.


(מתוך בשדי יער מאת המחבר)

מפניני הרב – "אמונה היא תוצאה של אמת"
בס"ד בזרה"ק

 

מפניני הרב –  "אמונה היא תוצאה של אמת"

 

פרשת השבוע, בתורה הקדושה, פרשת שמות, כתוב משה אמר למה הרעות לעם הזה, למה זה שלחתני? .. אז באתי אל פרעה לדבר בשמך ולא הצלת את עמך.

השם יתברך עונה לו, וידבר אלוהים אל משה ויאמר אליו : "אני השם." כל המפרשים עומדים על זה וידבר אלוקים=זה מידת הדין, אני השם = אני רחמים .

השם אומר למשה רבנו, יש לך שאלות עליי שככה אני עושה לעם ישראל, ואני כולי רחמים ואין רע בעולם.

ויודעים שהתורה זה לא ספר היסטוריה או סיפורים, כל אות שייכת לעם ישראל לכל הדורות.

בורא עולם אומר לכל אחד "אני רחמים". לכל אחד יש שאלות עליי, שהנהגת הקדוש ברוך הוא ח"ו לא טובה.

דעו, כל פעם שאתם בעצבות, ייאוש, דיכאון – למעשה זה אומר במילים אחרות שיש לך שאלות על השם, כי אתה לא מרוצה מההנהגה שלו.

שאלות כמו, למה מתעכב לי הזיווג? למה אין לי ילדים? למה יש לי קשיים בפרנסה? למה יש לי בעיות בריאותיות.. וכיוצא בזה. – למעשה כל השאלות והקושיות , הן שאלות על השם יתברך.

העניין של האמונה, שהכל טוב, רחמים ומצוין זה העיקר של האמונה.

להאמין שיש בורא בשמיים זה לא נקרא אמונה אלא שמנהיג אותך מא` ועד ת` ועושה איתך רק טוב ברחמים, זה נקרא אמונה.

 

בנוסף, יהיו כאלו שיגידו, אני מרוצה מההנהגה של בורא עולם, אבל לא מרוצה מעצמי, אני לא בסדר, הולך בדר לא נכונה, אני חוטא ועושה עברות ומזה אני עצוב. במילים אחרות, מה שאותו אדם אומר, אין לי שאלות על השם יתברך, על הכל  תודה  ← חוץ מהטענות כלפי עצמי, שאני לא בסדר. (האדם ל מרוצה מעצמו).

                            ↓

ברם, כ"א ששואל כזו שאלה , צריך להבין ראשית כל מה זה אמונה.

בזוהר הקדוש, ובליקוטי מוהר"ן כתוב שאמונה היא תוצאה של אמת.

אמת ואמונה הולכים ביחד. 

                            ↓

אז מהי האמת?

האמת היא שאדם צריך לזכור תמיד "אני כלום בלי השם יתברך, אני אפס". זוהי האמת!

בלי בורא עולם אני לא יכול לעשות מאומה, כלום, שום דבר. לא שווה כלום, לא יכול להצליח בכלום.

אם יש לך את האמת הזו, תגיע לאמונה הנכונה, שכל מה שיש לך צריך להגיד תודה רבה, כי קיבלת כל דבר מבורא עולם במתנת חינם, וכל דבר שאתה רוצה לעשות לבקש מבורא עולם.

לכן, כל עוד יש לך טענות על עצמך זה גאווה, כפירה.

אל לו לאדם ליפול לעצבות, לייאוש והאשמות עצמיות אם עשה עברה או שלא הולך לו כמו שצריך.

 

☼אם כך, איך מצד אחד לא ליפול לעצבות ולייאוש והאשמות עצמויות, ומצד שני לקחת אחריות על המעשה שעשיתי?

בורא עולם הוריד אור נפלא גדול ועצום לרב שלום, בוא ותקראו טוב;

לפני מעשה, דעו לכם, אסור לעשות שום עברה. אין שום היתר. אסור לזוז מדברי הקדוש ברוך הוא וכ"א צריך שיהיה לו רצון לעשות כרצון השם מא` ועד ת` ולא לזוז ימין ושמאל, גם מדברי צדיקים והתורה הקדושה. אך אם כל זאת, הדרך ארוכה... ארוכה... עד שמגיעים שאדם לא יחטא יש דרך ארוכה...

אז כשאדם נמצא עדיין בדרך, כמה שירצה לא לחטוא הוא יחטא.

מה שכן, עליו לעשות השתדלות לא לעבור עברה. קרה שהשתדל וכן עבר עברה, עליו לקחת אחריות על העברה שעשה.

 

☼קיימים 2 דרכים של לקיחת אחריות:

 

1. לקיחת אחריות בדרך לא נכונה –

שרב בני האדם חיים אותה, שהאדם מאשים את עצמו האשמה עצמית, הרס עצמי, רדיפה עצמית, כגון אני לא בסדר, אין לי תקנה, אני לא יוצלח, כולם יותר טובים ממני, כולם מומחים בזה חוץ ממני, למה להוא ולי לא... וכן הלאה... כולם חולים במחלה הזו שנקראת "רדיפה עצמית".

וזה כמובן לא נקרא לקחת אחריות, זו גאווה בסוג של האשמה עצמית.

 

2. לקחת אחריות בדרך נכונה –

לקחת אחריות על מעשיי. עברתי עברה, לקחת אחריות ע"פ האמונה, האמת.

תזכרו טוב! וב"ה יתברך ייכתב על לוח ליבנו וייחרט בנשמתנו.

כעת כל הבחירה של האדם נצטמצמה. מכיוון שהאדם נמצא במצב של אחרי המעשה.

והבחירה היחידה שנותרה בידיך היא לבחור אחת מתוך השתיים:

אם במצב הזה,

תזכור שאתה אפס – בחרת נכון

אתה לא זוכר שכבר אתה אפס – לא בחרת נכון 

                      ↓

אם אינך זוכר שאתה אפס, אתה חי בכפירה, בגאווה ובשקר. וכבר התוצאות הרעות לא תאחרנה לבוא לעומת אדם שחי שהוא אפס, אזי מתפלל על כל דבר. למשל, עומד לפני עברה-מתפלל וזוכר שהוא אפס, יודע שלא יכול להתגבר על היצר הרע בלי תפילות לשם, מבין שיש לו פה ניסיון ומבקש מבורא עולם עזרה, תן לי את הכוח, תעזור לי.

כלומר, יש לך אמונה=תפילה=אתה הולך עם השם, והשם עוזר לך.

וגם אם התפללת ונכשלת, אזי חסרות לך תפילות, תקדיש לזה יותר תפילות.

אם זכרת שאתה אפס, ממילא התוצאות נפלאות כי אתה חי עם השם, והאחריות שתיקח על עצמך – כי שכחת שאתה אפס.

 

← הבחירה למעשה היא בין החשיבה שאני אפס לבין שאני לא חושב שאני אפס.

אם אני אפס, מיד מתפלל ואם שכחתי שאני אפס, משמע חייתי בשקר.

מכאן יוצא, שהעברה מחזירה אותך בתשובה. (פירושו לעבוד על המידות שלך, האמונה והאמת). כלומר, העברה נותנת לך לזכור את הידיעה, למה עברתי עברה? כי שכחתי שאני אפס...

 

לפני כל עברה, לזכור שאני אפשר, להתחבר אל השם יתברך, להתפלל ולבקש עזרה.

כשאדם מאשים את עצמו הוא חי בשקר. חז"ל כתבו בגמרא הקדושה, "אילולא השם עזרו לו יכול לו". זה הפשט של הגמרא, תדע שאם הקדוש ברוך הוא לא יעזור לך לא תוכל לנצח את היצר הרע, אתה אפס בלי בורא עולם.

 

☼יש טעות עצומה ונוראה שלא יודעים מהי הבחירה, חושבים שזה עדיין בעשייה, וכל העשייה שייכת רק לקדוש ברוך הוא, אדון כל המעשים, עושה ויעשה לכל המעשים.

העשייה וכל הכוח שיש בעולם הזה – זה רק השם.

 

← אז מהי הבחירה שלנו? הרצון והידיעה.

← כשהרצון זה התוצאה של הידיעה.

 

הידיעה שאני אפס בלי השם, ולשם יש את כל הכוחות, אזי אני יודע נכון. יש לי רצון נכון. אני רוצה ללכת בדרך של השם לא לעשות עברות.  (מבקש מבורא עולם שיעזור לך לא לעשות עברות, וללכת איתו יתברך, כי ללכת בלי פירושו כוחי ועוצם ידי).

מיד כשהאדם שכח שהוא אפס, חושב שהוא מציאות, השם עוזב אותו והוא לא יכול להצליח בכלום.

 

למה כאשר האדם מאשים את עצמו האשמה כלשהיא, רדיפה והרס עצמי נחשבות כעברות? הכי יכולת לא לעבור עברה? יש לך איזה כוח שמחייה אותך מלבד השם?

דע לך, אני עברתי עברה וזה תוצאה של עוון ששכחת שאני אפס.

בלי השם, פירושו שחשבתי שאני מציאות בעצמי. כלומר, "אין אני והוא יכולים לדור ביחד.." הקדוש ברוך הוא והגאוותן. אז השם משאיר אותו להסתדר לבד, והוא ממילא כבר נופל.. כי בלי בשם אי אפשר כלום. 

ועוד דבר, האמונה זה תפילה.

מי שהולך עם השם מתפלל, ואם זוכר שהוא אפס על כל דבר מתפלל ומודה, שאדם לא יראה שום דבר כמובן מאליו, כל יום יודה על כל דבר.

על כל דבר ישנה השגחה פרטית ושום דבר אינו סתם.

הכל בורא עולם נותן לך.

אדם מרוצה מהקדוש ברוך הוא, אבל יש לו טענות כלפי עצמו, זו כפירה.

 

"ישמרו לכם פן יפתה לבבכם וסרתם ועבדתם אלוקים אחרים" הבעל שם טוב אמר שמפסיק שהאדם רק חושב שהוא לא אפס, אתה כבר נחשב כעובד עבודה זרה.

 

כעת נחזור לשאלה בתחילת השיעור, שהשם יתברך הוכיח את משה רבנו, "למה אמרת לי הריעות?" אני השם כולי רחמים.

שאף אחד לא ידמה לעצמו שיש לו אמונה יותר ממשה רבנו. משה רבנו לא חי בשביל עצמו בלל, מההתחלה יצא לעם שיראל, ראה בסיבלותם, בוכה בדמעות עליהם, מצטער עליהם – רק חי בשבילם ולא עניין אותו מעצמו. משה רבנו עבר גם על עצמו אישית ניסיונות מאוד קשים ואף פעם לא שאל את הקדוש ברוך הוא שאלות.

היה יוצא לעם ישראל, חושב את פצעיהם, את עיניהם, מבקש מותו עליהם "מי ייתן מותי עליכם". משה הרג את המצרי למען יהודי, פרעה חיפש אותו וברח ממצרים בגיל 16, ובגיל 80 חזר ולא שאל שום שאלה את הקדוש ברוך הוא, משה רבנו גורש מארצו, ממולדתו, מעמו, ממשפחתו, ולא שאל שום שאלה. ניסיון קשה ונורא להתנתק מהכל, לא יודע מה יהי ובורח. לא יכול לחזור למצרים. ואע"פ כן לא שאל שלאה, ולא אמר מילה, כולו אמונה. ראה שעם ישראל סובלים מאוד מאוד, על עצמו ויתר, אבל ראה שקשה לעמו ולא יכול לעמוד בסבלם, כאב לו מאוד ולא יכול לעמוד בניסיון, ולכן אמר "למה הריעות?"

הוא משה רבנו, הרב שלנו. ואת זה צריכים ללמוד ממנו, לדעת, להרגיש את כ"א מעם שיראל שהם ממש חלק ממני.

כל צער של כל יהודי שייך לי, להצטער על כ"א מעם ישראל. צריכים ללמוד זאת ממשה רבנו.

אם לא כ"א יקבל על עצמו 1/2 שעה ביום ויתפלל שתבוא הגאולה, לא תהיה גאולה.

מי שלא מתפלל לא רוצה גאולה.

כל דבר שאתה רוצה להשיג תתפלל עליו. וזה סימן שאתה רוצה אותו.

 

עם ישראל לא רוצים גאולה.. כי אם היו רוצים גאולה היו מתפללים ובוכים על עם ישראל. אם לא רוצים גאולה, למה שיקבלו? בורא עולם לא ייתן משהו שלא רוצים, "בדרך שאדם רוצה ללכת מוליכן אותו..".

אם אתה מבקש על זה, סימן שאתה רוצה. לא מבקש לא רוצה.

 

אחרי 120 שנה ישאלו אותך האם ציפית לישועה ומה עשית. צריך לומר 2 דברים: התפללתי והפצתי ספרים.

היום יואר בסיבלותם – הכוונה להפצה, לרדת לעם ישראל ולהתפלל, לבקש ולהתחנן לבורא עולם שירחם עלינו.

"בורא עולם, אתה בראת את העולם בשביל מטרה, למלוך על העולם ואין מלך ללא עם.. בורא עולם רוצה דירה בתחתונים..."

מי שרוצה זיווג או שיש לו בעיה בפרנסה או בעיה כלשהיא, בשביל זה לא צריך לבקש משיח. בשביל זה יש את הספר בגן האמונה ויפתור את הבעיה.

משיח יבוא בשביל שתתגלה מלכות השם בעולם, שתהיה לו דירה בתחתונים. שיבנה בית המקדש.

הקדוש ברוך הוא ברא את העולם להכיר ולדעת מלכותו.

כל מי שרע לו, שלימד את הספר בגן האמונה ויהיה לו טוב. כל בעיה אישית ניתן לפתור ע"י הספר בגן האמונה. ותעשה כל יום שעה התבודדות, תלמד אמונה ודיסקים ויהיו לך חיים יפים, בשביל זה צריך להביא משיח?

 

להביא משיח כדי להביא את העולם לתכלית שתתגלה מלכות השם בעולם, שנזכה שהם ימלוך עלינו.

שדוד המלך יהיה המלך שלנו, ריבנו של עולם, תרחם עלינו שנזכה לראות מלכותך, רוצים לראות שאתה הוא המל. המלך על כל העולם. תודה שלמידת אותנו שאתה המלך. שתבנה את בת המקדש. תעזור לנו".

תפילה על הגאולה = תפילה על ההפצה.

 

בורא עולם הוריד אור של אמונה לעולם. והאור הזה צריך להגיע לכולם שיכירו מלכותו וימליכו ותו עלינו. כ"א יקבל על עצמו 1/2 שעה להתפלל על עם ישראל.

 

יהודים שנמצאים בחו"ל חייבים לעלות לארץ ישראל. מתחילות שם שואות. רעידת אדמה בהאיטי. עיר שלמה נמחקה כלא הייתה. וזה מה שיהיה כל פעם במקום אחר בעולם יפגעו רק ארץ ישראל תישאר שמורה. אם כל שומרי המצוות יעלו לארץ, תהיה פה ארץ קדושה, אין מה ליהודים לחפש בחו"ל, גם לא לצורך פרנסה,שהרי ידוע שכל הפרנסה כתובה וידועה מראש ומפתחות הפרנסה אצל בורא עולם. כל השפע של כל העולם נמצא בא"י. כתוב בזוהר ובליקוטי מוהר"ן, שכל השפע יוצא מארץ ישראל.. אנשים חשובים בחו"ל ולא מבינים שמפה יוצא הכל. חייבים לעלות לא"י.

ישנם כאלו שמרווחים את הכסף, אבל מפסידים את העיקר – הילדים שלהם, שהולכים עם גויים וגויות... מה אתה מצפה? ללמוד בבי"ס יהודי עולה 1000$ לחודש ובבי"ס רגיל חינם אין כסף. אז לכן שולחים לחינוך רגיל ולא לבי"X יהודי, ואח"כ גם מתפלאים למה פתאום לבן יש חברה גויה? מתפלאים למה? הרי חיים בחושך ובגיא צלמוות. אין מה לעשות בחו"ל! כ"א שיש לו יראת שמים בליבו יודע שצריך לעלות לארץ. ויהיו עוד ועוד הרים של תורה, כי מציון תצא תורה.. האור יוצא מא"י. אגב, גם ההנהגה של א"י תראה אחרת.

למה יהודים לא עולים לארץ ישראל???

בתפילה "קבצנו" 4 קצוות, תכוונו, שייתן בליבם שירצו לעלות לא"י וגם על זה יש להתפלל בחצי שעה לעם שיראל בשביל הגאולה.

תפיצו הלאה, לחברים,ש כנים- מכירם, בחנויות, מספרה, בתי מרקחת, קניונים, בתי חולים...

אתם לא מבינן אפילו מה זה להפיץ ספר אחד.. מצילים עולם ומלואו. כמה אור זה מושך לעולם ולעד.

אנחנו רוצים להביא את הגאולה, להתפלל על עם ישראל, להפיץ ולהוציא את הדברים החוצה.


פרשת שבוע בא דברי נחמן מברסלב
בס"ד


כחצות הלילה -עיקר הגאולה האחרונה תבוא בזכות העומדים בחצות לילה ומתאבלים על ירושלים וחרבן בית המקדש , אשרי מי שיקום בלילה ויאמר תקון חצות וכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בתפארתה ,


כחצות הלילה אני יוצא וכו' - כל אדם צריך שיזכור בתוך ידידותיו ונפילותיו {שזה אמצע הלילה שלו } את מעלתו והיופי שבו ועל ידי זה יזכה לגאולה

רבנו כתב שזמן הוא שש שעות אחרי צאת הכוכבים וכן מתנהגים כל ההולכים בדרכו דרך האמת ,בענין קימת החצות ובשאר הענינים , להתנהג בהתאם לזמן חצות הז"ל,


פסח - עיקר הגאולה לכ אדם כשיזכה ל- פ'ה ס' ה' כראוי בתפלתו , ...{לכן היה משה כבד פה , כי עיקר גלות מצרים היא שהאדם ,פיו לא מה בראוי להשם }


לזכרון בין עיניך - התפילין הם עיקר הדבקות להשם יתברך ומאור התפילין נמשכין כל התורה והמצוות , והמניח אותן מקבל את התורה בכל יום,


ויהי כי הקשה פרעה לשלחנו -כמו קשוי הולדה וכן היסורים והצרות שסובלין עכשיו בסוף הגלות האחרון הם חבלי לדה עד הגאולה שאז תהיה בחינת לדה,


והירוג ה' כל בכור בארץ מצרים - נכנעו חכמות של חסטרא אחרא { כי ענין החכמה הוא ההתחלה } על ידי אמונה ועל כן, במכת בכורות יצאו ישראל ממצרים ,ללמד כל אדם שרק כשישליך החכמות שלו ויתחזק באמונה אז יזכה ליציאת מצרים לצאת מצרותיו וירידותיו,


העמק דבר

כי גרשו ממצרים - יציאת מצרים היה הארה והתערוררות מלמעלה בלי התעוררות מלמטה כראוי וכמובא בשם בשעש"ט על התינוק שבתחלה אוחזין אותו ומוליכין אותו , ואחר כך מניחין אותו שילך מעצמו , וכן כל אדם שמתחיל לתהקרב , יש לו סיוע בתחלה הרבה משמים , אבל אחר כך נוטלין ממנו ההארה וצריך לילך מדרגה לדרגה , ולכן אל יפול לב האדם בראותו שהיו ימים שהאירה עבודתו את השם יותר מעכשו ,כי עכישו אתה בדרגה גבוהה יותר ומשליכין אותך משמים כדי שתצעד שלב שלב ,,,,


ולא יכלו להתמהמה - בתחלת התשובה כשיוצאים מהסטרא אחרא ,צריך חפזון גדול ולזהר ממחשבות רעות { חימוץ המוח היינו חמץ} ופסח הוא בחינת חסד ואהבה בידוע ,{ובכן חודש ניסן הוא חודש רחמים והוא בחינת זרוע ימין ,האריז"ל} ואחר כך {כשמסתקלת ההארה הגדולה של תחלת התשובה } אזי מקריבין עומר שעורין וסופרין הימים והוא עניין ההתעוררות מלמטה שכל אדם ישתדל מעצמו ויבסוף וישתוקק לזכות לקבלת התורה בשבועות ,{ולכן נקרא פסח השם על כל המדרגות כדי לקרב את ישראל,}


היה פעם בחור צעיר חסיד ברסלב שמחמת עניותו חפש מקום ללון ,


ומצא בית כנסת ונכנס לשם ,הניח ראשו בפינה ובאמצע הלילה קם לעבודת השם וישב על הארץ לומר תקון חצות, באותה עת ישבו כמה למדנים בבית הכנסת ללמוד תורה , וכשראו את הבחור יושב על הארץ התפלאו כי לא ראו דבר כזה .... בין כה וכוה החלו גם לצחוק ממנו כי מתנהג כמו צדיק גדול {לדעתם } ונכנסו עמו בדברים הבחור שמע אותם ואמר: "לכם הלמדנים יש תורה ולכ טוב ולא חסר לכם בית המקדש  ,.... אני אין לי תורה ולא כולם ולכן חסר לי בית המקדש ....!!!!


שעורים וכנסים הרב ארוש שלום שליט"א
 

http://www.breslev.co.il/billboard.aspx?language=hebrew&category=165

 


הרב שלום ארוש  מושב יציץ  20:30-24:00 052-8952031  

11/01/2010 הרב שלום ארוש  מצפה רמון  20:30-24:00 052-8952031  

12/01/2010 הרב שלום ארוש  ישוב נריה  20:30-24:00 052-8952031  

17/01/2010 הרב שלום ארוש  קיבוץ בארות יצחק  20:30-24:00 052-8952031  

18/01/2010 הרב שלום ארוש  שדרות  20:30-24:00 052-8952031  

19/01/2010 הרב שלום ארוש  רמת בית שמש  20:30-24:00 052-8952031  

24/01/2010 הרב שלום ארוש  נתיבות  20:30-24:00 052-8952031  

25/01/2010 הרב שלום ארוש  מושב זיתן  20:30-24:00 052-8952031  

26/01/2010 הרב שלום ארוש  גני תקוה  20:30-24:00 052-8952031  

31/01/2010 הרב שלום ארוש  רמת גן  20:30-24:00 052-8952031  

01/02/2010 הרב שלום ארוש  כרמיאל  20:30-24:00 052-8952031  

02/02/2010 הרב שלום ארוש  בני ברק  20:30-24:00 052-8952031  

07/02/2010 הרב שלום ארוש  אלעד  20:30-24:00 052-8952031  

08/02/2010 הרב שלום ארוש  תל אביב - שכונת התקוה  20:30-24:00 052-8952031  

09/02/2010 הרב שלום ארוש  מצפה יריחו  20:30-24:00 052-8952031  

14/02/2010 הרב שלום ארוש  אשקלון  20:30-24:00 052-8952031  

15/02/2010 הרב שלום ארוש  קרית שמונה  20:30-24:00 052-8952031  

21/02/2010 הרב שלום ארוש  מושב פקיעין החדשה  20:30-24:00 052-8952031  

22/02/2010 הרב שלום ארוש  חיפה  20:30-24:00 052-8952031  

07/03/2010 הרב שלום ארוש  באר-שבע  20:30-24:00 052-8952031  

08/03/2010 הרב שלום ארוש  ראשון לציון  20:30-24:00 052-8952031  

14/03/2010 הרב שלום ארוש  פדואל  20:30-24:00 052-8952031  

15/03/2010 הרב שלום ארוש  לוד  20:30-24:00 052-8952031  


  


כתובות אינטרנט נלוות:
שעורים וכנסים הרב ארוש שלום שליט"א

פרשת שבוע וארא דברי נחמן מברסלב
בס"ד

פרשת שבוע וארא דברי נחמן מברסלב
העמק דבר

אני ה' - אי אפשר לך להשיג את אמתת דרכי כי מידת רחמים ומידת הדין הכול אחד באמת ולכן כתוב "וידבר אלוקים " מידת הדין "ואימר אליו אני ה'" מידת הרחמים ,שכול הנעשה בעולם הוא טוב , רק מצד המקבלים יש חלוק , וצריך כל אדם שידע שאי אפשר לנו להשיג דרכי הנהגתו של השם ,רק להאמין שכל מה שנעשה עמו טובות ורעות , הכול באמת טוב ,וככתוב "טוב ה' לכול ",


וידבר אלוהים וכו' - הוכיח השם את משה על שאמר "למה הרעות" הוכול היה על ידי דתן ואבירם שגרמו לתרעומת של משה כי הם אמרו לו "ירא ה' וישפט ",


{באמת אם היו כולם שומעים לקול הצדיקי אמת להאמין בהשם שהכול לטובה , בודאיי היו מתבטלים חצרות לגמרי ,ועיקר עכוב הגאולה הוא על ידי החולקים על הצדיק האמת בכל דור ומזה באים כל הנפילות והתרחקות של כל בני אדם "}


כי דתן ואבירם הטו רבים אחריכהם {וכן נמצא בכל דור ,המעתיק }  עד שיצאו נגד משה כאלו הם בעד ישראל ובעזותם הרעה מסרו דין לשמים {!!!!...}


על משה רבנו ואמרו :" ירא ה' וישפט " .... ומשה מעצם אמר :" למה הרעות לעם הזה כי הרי זהו שדברתי אליך מתחלה כשסרבתי ללכת בשליחות מחמת שראיתי שיהיו הרבה חולקים ", והשיבו השם :


וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב - הבטיח השם שיגאל את ישראל ברחמיו ובזכות האבות ובזכות הנלוים לצדיקי האמת בכל דור , אשרי מי שמתקרב לרבנו לספריו ולתלמידיו , ולא ישים לבו לחולקים , כי כמו שיש משה רבנו בכל דור כן יש דתן ואבירם בכל דור ,,,,,ולא שמעו אל משה מקוצר רוח - יצר הרע עקם לבם על ידי קטנות המוחין {והיא עוונה פסולה } שלגדול חסרונם אמרו שאינם ראויים לניסים ,וכן כל אדם צריך ליזהר מאוד מענווה פסולןה וקטנות המוח, שלא יחשוב שמרוב עוונותיו אינו ראוי לגאולה , כי אמנם מצד מעשינו אין אנו ראויים לגאולה והתקרבות אבל מצד חסדו יתברך ורחמיו ראויים אנו לגאולה וכל טוב ,ופעם התבטא רבנו : אסור לאדם שהקטנות שלו תכסה על הגדלות שבו ",


רבנו נחמן היה סבלני מאוד ,ודרכו שלא היה מתעקש על שום דבר יותר מדאי פעם כשהיה רבנו חולה בשחפת ניסה רבנו לפלוט הלחה , החוצה ולא הצליח , ובמקום ללחוץ שוב , הניח רבנו את עצמו ולאחר כמה דקות יצאה הלחה מאליו החוצה בנקל ,,


וכן אמר רבנו על מי שקשה לו להרדם ,שלא ידחוק עצמו יותר מדאי להרדם ,אלא יסיח דעתו או יעשה מה שיעשה וממילא יזכה להדרם בעתו ובזמנו ,



היה איש חסיד מכניס אורחים גדול , וכשעבר רבנו בעידו בקש מרבנו שיבוא לאכול אצלו ,השיב רבנו :" הלא יש לך בלעדי הרבה אורחים " ענה האיש החסיד : "רוצה אני לקיים מצוות הכנסת אורחים בכם " אמרו לו רבנו:" אם כן רוצה אני בעצמי את המצווה :" ואף על פי כן הפציר בו מאוד עד שהכרח רבנו להבטיחו שיאכל אצלו סעודה אחת ,ואכל רבנו אצלו , אחר כך אמר רבנו לתלמידיו : "התקאנתי בו כשראיתיו יושב כמו רבי עם חסידים , והנה כל הרביים כשנוסעים מהם נותנים להם החסידים מעות ,והוא עוד נתן לכל אורחיו מעות צדקה.....",


זעקות אל השם יתברך! חשוב ביותר
זעקות אל השם יתברך! חשוב ביותר
בס"ד בזרה"ק

חברים וחברות יקרים,

אתם הולכים להיות בהלם עכשיו, וכל זה אמיתי לגמרי.

חזרתי משיעור של הרב בחולון כולי נסערת.. הרב נתן דרשה אחת מבין החזקות שלו איי פעם!! שבו דיבר על זעקות של עם ישראל אל השם יתברך, את הסיכום המלא ב"ה יתברך אפיץ בזמן הקרוב, אבל רציתי להעלות לכם תמצית ממש ככה על קצה המזלג.

דעו לכם, שהרב בכה בדמעות ממש, בדמעות ממש כשאמר את המשפטים הבאים, תקראו ותפנימו טוב וטוב;

"הרב שמע מצדיק נסתר ל"ו צדיקים, שאמר השבוע: הקדוש ברוך הוא מינה וועדות להביא את הגאולה, וצריכים להודיע לכל אלה שבחו"ל שיעלו לארץ ישראל, כי הולכת לבוא שואה גדולה שמה. זה הזמן לפעול לגאולה..."

זאת ועוד אמר הרב, שכל אחד מאיתנו הוא איבר קטן מעם ישראל, יש גלות השכינה בצער גדול מאוד, צריך לבכות ולהתפלל לעם ישראל, לצאת לעם ישראל.

אדם לא יכול להגיע לתיקון הפרטי אם לא צועק על עם ישראל לגאולה, כי לא יכול לקבל ענווה, ובלי ענווה אין כלום, אין התחלה של תשובה. הענווה זה היסוד של כל הטוב. ואיך לזכות לענווה? להתפלל רק על עם ישראל.

למה השם יתברך רוצה שיצעקו? כי הצעקה זה הביטוי של האמונה. תאמינו שהשם יכול לגאול.

תקשיבו טוב טוב,

בורא עולם יושב בשולחן שבת ובוכה.. איך לא אבכה על כמה בנים ובנות חסרים לי על השולחן... איפה הם...?

תפיצו! תחזרו אנשים בתשובה! תקרבו אותם אל השם יתברך, שידעו ויכירו אותו, שימליכו את השם יתברך! שיזכו לאור! שנתקרב עוד אל האמונה..

אנשים תתעוררו...

חזק חזק ונתחזק

רוחמה

העלון השבועי חוט של חסד פרשת שמות
העלון השבועי חוט של חסד<5812210@gmail.com>
נושא: עלון פרשת שמות

מצורף בזאת עלון  מס` 153 לפרשת שמות

של מוסדות "חוט של חסד"

 

אנו מאחלים לכם קריאה מהנה ומועילה, ושבת שלום ומבורך.

המערכת

אתם מוזמנים לחוות דעתכם על העלון במייל: 5812210@gmail.com

או באתרינו ברסלב ישראל www.breslev.co.il

אתר עם נשמה "ברסלב ישראל"

 

כ"כ ניתן לצפות ולהוריד עלונים קודמים באתרינו בקישור הבא http://www.breslev.co.il

 

במקרה של אי פתיחה אוטומטית יש לשמור את הקובץ

או בסיום הפתיחה לבחור בתוכנת אקרובט כתוכנת היעד לפתיחת

על מנת לצפות בעלונים צריך להשתמש בתוכנה Adobe Reader כדי להוריד אותה לחץ/י על הקישור הבא

http://www.bereslv.1800550.co.il/AdbeRdr.exe

 

 

בכבוד רב

מערכת עלון חוט של חסד.

טל:025812210

פקס: 0577961645

www.breslev.co.il


< קודם 4 5 6 7 8 הבא >
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש
שבת קודש